- Onze huidige leveringsbelofte: 2-5 werkdagen ▸ meer informatie
Maak het je gemakkelijk! 20% EXTRA OP ALLES met code: COZY20
alleen: 00t 00h 00min 00sek

Actuele Covid-19 informatie

De snelle verspreiding van het coronavirus (Covid-19) vormt een grote uitdaging voor onze samenleving. Wij van benuta willen graag onze bijdrage leveren om de verspreiding van het virus te vertragen en onze klanten en ons team zo goed mogelijk te beschermen. Hier houden we u op de hoogte van actuele ontwikkelingen en updates van onze winkel- en leveringsactiviteiten.


Kan ik nog steeds online bestellen bij benuta?

Ja, onze online shop is nog steeds open en zoals gewoonlijk de klok rond voor u beschikbaar. We hebben voldoende goederen op voorraad om een langdurige levering van alle producten te garanderen.


Zijn uw levertijden veranderd?

Wij houden onze leveringsbelofte en er zijn momenteel geen vertragingen! U kunt de actuele levertijd van het door u gewenste artikel zien op de betreffende productdetailpagina. De maatregelen van de autoriteiten vormen momenteel geen grote beperkingen voor uw bestelling in de online shop van benuta. Ook onze verzendpartners werken op dit moment als voorheen. De situatie kan echter van dag tot dag veranderen. Afhankelijk van de instructies van de autoriteiten kunnen er in afzonderlijke gebieden vertragingen optreden in de leveringen, waarvoor wij u vooraf om begrip vragen.


Wordt mijn bestelling zoals gewoonlijk geleverd?

De levering van de verpakte goederen gebeurt momenteel nog steeds zoals gebruikelijk tot aan de deur van uw huis. Om klanten en medewerkers van onze verzendpartners te beschermen, hoeft er niet meer voor de ontvangst van het pakket te worden getekend. Verder raden we aan: Laat uw bestelling in de toekomst alleen nog maar op uw adres of dat van uw buurman bezorgen, of geef de leverancier een parkeervergunning als dat mogelijk is. In sommige gebieden zijn de pakjeswinkels inmiddels gesloten, of is levering aan de pakjeswinkels niet meer mogelijk.


Welke maatregelen worden bij benuta genomen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

De gezondheid van onze klanten, het team en de leveringsdiensten is onze topprioriteit. We hebben alle nodige voorzorgsmaatregelen genomen om onze medewerkers te beschermen en het virus in te dammen. Het merendeel van onze medewerkers werkt nu vanuit huis. Uiteraard hebben we ook in ons logistiek centrum de gezondheids- en hygiënevoorschriften aangescherpt en deze intensief bewaakt. Onze transportpartners hebben ons ook verzekerd van een strikte naleving van de voorgeschreven hygiënenormen en beschermingsmaatregelen. U kunt dus zonder aarzeling bij ons blijven bestellen!/p>

Heeft u uw retourbeleid aangepast naar aanleiding van de huidige situatie?

Als u iets aan ons wilt teruggeven, kan dat natuurlijk nog steeds. Een retourzending kan nog steeds worden aangevraagd op de klantenrekening binnen 30 dagen na levering. Als u zich binnen 30 dagen aanmeldt, wordt de retourtermijn geacht te zijn nageleefd en wordt deze met nog eens 30 dagen verlengd. U heeft dus een totaal teruggaverecht van 60 dagen.


Dit is hoe je te werk gaat in geval van een terugkeer:

1. Vraag uw retourzending binnen 30 dagen na levering aan zoals gebruikelijk in uw >klantenaccount.
2. U heeft nog 30 dagen de tijd om ons de goederen te sturen na de deadline voor het aanvragen van de retourzending.

Als u twijfelt, neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen u de mogelijke opties voor uw klacht laten zien en samen met u naar een oplossing zoeken.


Is uw klantenservice nog steeds beschikbaar?

Onze klantenservice staat natuurlijk nog steeds voor u klaar! Tegelijkertijd vragen wij echter uw begrip voor het feit dat er vertragingen kunnen optreden bij de verwerking van vragen van klanten. U kunt onze klantenservice per post bereiken via ons contactformulier.


Waar vind ik actuele informatie van jullie logistieke partners?

Actuele informatie over de logistieke partners van benuta vindt u op de volgende pagina's: DHL, DPD, GEL.


Hartelijk dank voor uw geduld en begrip! Wij zijn er nog steeds voor u en zullen er alles aan doen om u zo snel en zo goed mogelijk te ondersteunen in deze buitengewone situatie.
Blijf gezond - we wensen u en uw dierbaren het allerbeste!



Uw team van benuta
(laatst bijgewerkt op 23.03.2020)